דלג לתוכןדלג לפוטר

נהלי בטיחות בעבודה

עובדים בעבודה מסוכנת? חוששים לחיי העובדים שלכם ורוצים לשמור על כולם בריאים ושלמים? ריכזנו עבורכם את כל מה שאתם צריכים לדעת על חשיבות נהלי בטיחות בעבודה, שיעזרו לכם לשמור על חייכם ועל חיי העובדים שלכם.

ממונה בטיחות בעבודה – למה ומה תפקידו?

חשוב מאוד למנות נאמני בטיחות במקום העבודה. תפקיד ממונה בטיחות הוא להבטיח שכללי הבטיחות נשמרים בצורה הטובה ביותר. תפקידו בראש ובראשונה שמירה על בטיחות העובדים וכן על בטיחות סביבת העבודה. הממונה יוודא שכלל צוות העובדים, כולל אתם, ידעו ויכירו את נהלי הבטיחות הנדרשים, וכן שכולם מקיימים אותם כנדרש. עליו לדאוג שאיש לא יקל בהם ראש.

נהלי בטיחות בעבודה – עניין של חיים ומוות

שמירה על בטיחות העובדים הינה דבר ראשון במעלה בעבודה, במיוחד כשמדובר בעבודה בענפים כמו בנייה, חומרי איטום, קידוח בטון, חשמל, תשתיות, אבטחה, רפואה, כבאות ועוד. בכל עבודה קיים סיכון לחיי אדם, אך הסיכון גובר כאשר כחלק מהעבודה ישנה התעסקות עם כלים כבדים, חומרים מסוכנים או מכשירי חשמל ומכשירים כבדים. על כן, ישנם כללי בטיחות בעבודה שנועדו לשמור על חיי ובטיחות העובדים. שמירה על תקנות בטיחות בעבודה כמו שצריך יכולה להיות ההבדל בין שמירה על חיים לבין מוות ממשי. הדבר התחדד עוד יותר לאור האירועים האחרונים בהם קיפחו את חייהם עובדים בענף הבנייה, וזאת בשל חוסר שמירה על תקנות בטיחות.

ודאו שאתם עומדים בנהלי הבטיחות הנדרשים

כאנשי מקצוע עליכם לדעת מהם נהלי הבטיחות הנדרשים מכם. תקנות בטיחות נועדו לשמור עליכם, על העובדים שלכם וכן על הסביבה. איש מאיתנו לא רוצה לפגוע חלילה בעוברי אורח ברחוב ולא רוצה להיפגע בעצמו. על כן, כדאי לוודא שאתם יודעים היטב מהם נהלי הבטיחות הנדרשים במקום העבודה שלכם, גם אם אתם חושבים שאתם יודעים הכל. כדאי לשאול חבר למקצוע שיוודא שלא שכחתם דבר. בנוסף, תוכלו לברר מול גורמי הממשלה והעירייה הרלוונטיים מהם נהלי הבטיחות הנדרשים מכם על מנת לוודא שאתם עומדים בכל התקנות החובה הממשלתיות. כך לא רק שתשמרו על הבטיחות של העובדים שלכם ושל הסביבה שלכם, אלא גם תוכלו לוודא שלא תעמדו מפני סכנת תביעה על הפרת נהלי בטיחות.

רעננו נהלים בקרב העובדים

שמירה על בטיחות במקום העבודה אינה תלויה רק בכם אלא גם בעובדים שלכם. על כן חשוב שתוודאו כי אחת לכל עת מתקיימות הדרכות בטיחות בעבודה. חשוב לוודא שכולם יהיו נוכחים וקשובים בהדרכות. בהדרכות הבטיחות יעברו העובדים ריענון על אודות נהלי הבטיחות הקיימים, ילמדו את הנהלים החדשים (אם יצאו כאלה), ישתתפו בהדרכות על אירועים בהם הופרו נהלי בטיחות לצורך למידה והפקת לקחים, וכן תהיה להם האפשרות לדון על נושא נהלי הבטיחות. על מנת לוודא שכולם יהיו נוכחים, כדאי לציין את קיום ההדרכות מראש.

נהלי בטיחות בעבודה

פרסומים נוספים

x

צור קשר

    דילוג לתוכן