דלג לתוכן דלג לפוטר

ממונה בטיחות בעבודה להדרכות והנחיות

בכל ארגון, חברה או מקום עבודה חייב להיות עובד שהתפקיד שלו הוא להיות ממונה בטיחות, כלומר אחראי על כל נושא הבטיחות עבור כלל העובדים והמבקרים (או לקוחות) במבנה החברה.

הוא יהיה מוסמך להעביר הדרכות והנחיות כיצד על כל מי שנמצא במבנה להתנהג במקרה חירום – שריפה, רעידת אדמה, הגעה אל מדרגות חירום או יציאה מהירה ככל האפשר מהבניין בשעת חירום. הוראות אלה יהיו מפורסמות וידועות לכל וממונה הבטיחות יהיה הכתובת לפנות אליה בכל שאלה בנושאים אלה.

ממונה בטיחות בעבודה אינו יכול להיות עובד מן המניין מפני שעל מנת לקבל את ההסמכה והאישורים לעסוק בתחום זה עליו לעבור השתלמויות וקורסים בנושא. ה.ב בטיחות מבצעת הדרכות בטיחות על מנת לקבל את אישור משרד התמ"ת, המשטרה, כוחות ההצלה וכיבוי האש.

ממונה הבטיחות יעמוד בקשר הדוק ורצוף עם גופים אלה על מנת לקבל מהם הנחיות עדכניות בנושאים שונים וגם לקבל מהם את האישור שתכניות המילוט וההתנהגות בזמן חירום שהגה נכונות ומתאימות לביצוע הלכה למעשה.

שירותי ממונה בטיחות בעבודה

באופן שגרתי ויומיומי צריך ממונה הבטיחות צריך לוודא שמערכות האזעקה והכריזה עובדות באופן תקין, שהוראות ההגעה אל מסדרונות החירום ברורות ושהעובדים יודעים היכן ממוקמות הנחיות אלה, עליו לבצע מדי פעם בדיקת תקינות לציוד חירום כמו מטף כיבוי אש, זרנוקי מים, גלאי עשן, חיבור מהיר למוקד חירום או בדיקת מערכת האזעקה של הבניין כולו.

אחת לחצי שנה מומלץ לקיים תרגיל ירידה למקלט או יציאה אל מרחב מוגן בתיאום עם המשטרה ומכבי האש, לבדוק את התנהלות העובדים ולהפיק לקחים או מסקנות להמשך פעילות.

אין ספק שמדובר בתפקיד בעל אחריות רבה שאין לזלזל או להקל בו ראש. מתן הדרכה והנחיות מדויקות לעובדים עשוי להציל אותם במקרה חירום אמתי ולמנוע בלבול או חוסר ודאות בנוגע להתנהלות במצב חירום. כאשר ממונה הבטיחות יהיה תמיד עם יד הדופק אין ספק שגם אחרון העובדים ירגיש בטוח בנוגע להתנהגות בשעת חירום ויידע בדיוק מה עליו לעשות ולאן עליו ללכת.

פרסומים נוספים

x

צור קשר

    דילוג לתוכן