דלג לתוכן דלג לפוטר

מהי תוכנית בטיחות אש?

כל שריפה או דליקה הפורצת בשטח מבנים מכל סוג ובכל גודל, עלולה להוביל לנזקים בלתי הפיכים לתכולה ולתשתיות המבנה וזאת בנוסף למקרים בהם היא עלולה להוביל גם לאבידות בנפש ו/או לפציעות גוף שונות כולל כוויות בדרגות חומרה שונות. כפועל יוצא מכך, התנאי המקדים להוצאת רישיון עסק ו/או קבלת היתרי בנייה לכל מטרה הוא הצגה של תכנית בטיחות אש.

מהי תוכנית אש למבנים?

 תוכנית בטיחות אש למבנים היא למעשה תכנית אש המשמשת למטרות סיוע בהצלת חיים במקרים של התפרצות שריפות או דליקות אש בשטח המבנה. תכנית זו משלבת בתוכה את כל ההיבטים הנדרשים לצרכי גילוי, כיבוי, הגנה והקטנת נזקים במקרים בהם פורצת שריפה או מתלקחת דליקה בשטח המבנה והיא נבנית על ידי ממונה בטיחות שעבר הכשרה בתחום. כפי שציינו למעלה, הצגתה של תוכנית אש נחוצה לכל בית עסק הנדרש לרישיון עסק והיא מחייבת את כל סוגי העסקים. כמו כן, התכנית מהווה תנאי מקדים לקבלת היתרי בנייה של מבני מגורים ומשרדים חדשים או כל מבנה אחר העתיד לשרת את הציבור הרחב.

מה כוללת תוכנית אש על פי חוק?

 תוכנית בטיחות אש נדרשת לפרט בתוכה את ייעוד המבנה או בית העסק, לרבות, שרטוט של חלוקת המבנה על פי חלוקה לאזורים. כמו כן, התכנית חייבת לכלול בתוכה פירוט משורטט על דרכי הכניסה והיציאה למבנה כולל דרכי מילוט בשעת חירום. מעבר לכך, תוכנית אש חייבת להציג פתרונות מעשיים לגילוי וכיבוי אש, לרבות, תכנון של מערכות גילוי וכיבוי אש וזאת לצד מידע על היקף הציוד לכיבוי אש הנמצא בשטח המבנה ומיקומו של הציוד, מידע על מיקום מערכות ההסנקה וברזי הכיבוי ופירוט על האלמנטים המיוחדים בעלי עמידות לאש הנדרשים להימצא בשטח המבנה, לרבות, דלתות חירום חסינות לאש, דלתות עשן, פתחי אוורור וכדומה.

כיצד תכנית אש יכולה לסייע בהצלת חיים ומזעור נזקים?

שריפות ודליקות עלולות להוביל לנזקים בלתי הפיכים ואף להוביל לאבידות בנפש, ולכן, הימצאותה של תכנית אש הנבנית על ידי ממונה בטיחות אש בעל ניסיון מעשי בתחום, יכולה לסייע רבות בכל הנוגע להצלת חיים ומזעור נזקים ברגע האמת. באמצעות תכנית אש הנבנית על פי דרישות החוק, ניתן להגדיר את נהלי הבטיחות וכללי ההתנהגות בזמן אמת ובאמצעותם לקיים הדרכת בטיחות אש לעובדי המבנה. בנוסף, התכנית מוגשת לרשויות הכיבוי וההצלה הפועלות באזור בו ממוקם המבנה, ובכך בזמן אמת, עומדת לרשות צוותי הכיבוי וההצלה תכנית מפורטת של שטח המבנה ואופן חלוקתו ובכך התכנית מסייעת להם להבין את האתגרים הניצבים בפניהם בזמן חירום.

H.B SAFETY – בטיחות האש שלכם היא המקצועיות שלנו

אנחנו בחברת H.B SAFETY עוסקים ומתמחים בתחום הבטיחות והגיהות במקום העבודה כבר למעלה מ-25 שנה, ובין היתר אנו מתמחים בהעברת הדרכות בטיחות אש והטמעת נהלי בטיחות בקרב העובדים. לפרטים נוספים בנושא צרו איתנו קשר.

תוכנית בטיחות אש

פרסומים נוספים

x

צור קשר

    דילוג לתוכן