דלג לתוכןדלג לפוטר

כשההווה לא מספיק: למה הארגון שלכם חייב לחזות את המגמות בעולם הבטיחות?

איך הארגון שלכם היה נראה אם הייתם יכולים למנוע תאונה או כמעט ונפגע טרם התרחשותם?

כשהתחלתי את דרכי בעולם הבטיחות, פתרונות כאלו נראו כמו חלומות בעלמא ולא משהו פרקטי.

כיום, עולם החיזוי בבטיחות הופך אט אט לסטנדרט שארגונים רבים בעולם מאמצים, לעתים מתוך הבנה של חשיבות הנושא, אך לעתים גם מלמידה "בדרך הקשה". כל אחד מאיתנו מכיר לפחות אירוע בטיחות אחד שהתרחש בארגון שלו, אשר מאותו רגע, הכל השתנה.

בטיחות במאה ה-21

כיום, כל ארגון חייב לעבוד על שני סוגי בטיחות:

בטיחות תוצאתית (ראקטיבית) – מתבססת על מה שקורה בשטח, הפקת מסקנות ויישומן.

בטיחות מנבאת מגמות (פרואקטיבית) – סט של פעולות והחלטות המתבסס על מקרים אשר עלולים לקרות (או כמו שאני אוהבת לומר, להקדים תרופה למכה).

היכולת לחזות אירועי בטיחות עתידיים תפס תאוצה בשנים האחרונות, בין היתר בזכות שיפורים טכנולוגיים ועלייה במודעות לחשיבות של בטיחות במקומות העבודה השונים, וכך נוצר תחום בשם "מדדים מנבאים" אשר אוגר תחתיו סט של יכולות ארגוניות פשוטות ליישום המאפשרות להגדיל את טווח הפעולה והשליטה של הארגון בכל רגע נתון.

לשאול שאלות ולתת את התשובות

למזלנו, שילוב נכון של מתודות וטכנולוגיה מודרנית יכולים לייצר ניבוי – כפי שנראה כעת.

על סמך הנתונים שאנו אוספים כיום במערכות הבטיחות, אנו יכולים לנתח ולאפשר לנו כמובילי הבטיחות להבין היכן צפוי האירוע הבא.

ככל שיש יותר מפגעים, כמעט ונפגע, אי הקפדה על PPE באזור או המחלקה, אנו מתקרבים במהירות לתאונה הבאה. כאשר המידע נמצא ברשותנו (והוא נמצא! אנחנו רק נדרשים "לראות" אותו…), אנו יכולים להתחיל להפיק את התובנות הארגוניות לפעולות נדרשות.

המערכת שלנו תיתן את היכולת הוורסטילית ליידע את הנאמנים שלנו לאיפה צריך לצאת בשטח ומה לעשות, וכך אתם תוכלו לעבור מהצד שמתקן – לצד שמונע.

בקצרה, בכדי לפתח את המימד הטכנולוגי בנושא הבטיחות, ישנם חמישה צעדים שעליכם לנקוט:

הגדרת הנושא

  • קביעה או ניסוח של 5 נקודות שאני רוצה לראות כשאלות או תצפית
  • יציאה לשטח
  • ניתוח הממצאים
  • יישום פעולה המתקנת

נצלו את הטכנולוגיה המודרנית לפתרון בעיות עתיקות

היכולות המתקדמות של המערכת מאפשרות לנו ליצור תוכנית שנתית בה אנו נבדוק נושאים, נהלים ושיטות עבודות שונים בכל חודש. כך, נוכל לתקן את הפער במגוון תחומים וליצור תמונה כוללת שתהיה משמעותית יותר בטוחה עבור כלל העובדים בכל המחלקות, ולייצר תהליכי עבודה דינאמיים אשר משפרים את עצמם תוך כדי. בסופו של יום, כשאנו מגיעים לצד היוזם, אנו פועלים גם מחלונות זמן נדיבים יותר ובכך נמנעים מעבודה תחת לחץ שעלולה רק להוביל ליותר שגיאות ובעיות. הליך זה נהפך לקל יותר כאשר משלבים מערכת מתקדמת ומסודרת אשר מסתנכרנת עם אנשי הביצוע ולא מסתמכים על עבודה ידנית בקבצים מיושנים.

המערכת שלנו פותחה כדי לתת מענה לצרכים הללו ולהפוך התנהלות ארגונית ראקטיבית לאקטיבית – ועכשיו יש לנו הזדמנות לקבוע עובדות בשטח תוך ניצול מלא של פוטנציאל הידע המקצועי והטכנולוגי שלנו בשילוב תהליכי עבודה וסנכרון מקיף עם כל גורם רלוונטי ומניעת אירועי  ביטחון העלולים לעלות לכם ברכוש, ממון ואף חיי אדם – צרו קשר אם אתם מעוניינים לשמוע פרטים נוספים ולהתנסות במערכת שמבינה את צרכי הארגון המודרני במאה ה-21, ומשתמשת בכלי הטכנולוגיה העומדים לרשותנו כדי שנוכל להמשיך ולהשתמש בהם גם בעתיד.

בברכה,

הדס בלום

פרסומים נוספים

x

צור קשר

    דילוג לתוכן