דלג לתוכן דלג לפוטר

כיצד נאמן בטיחות מסייע לארגון שלך?

חוקי העבודה מסדירים בתוכם גם את תחום הבטיחות והגיהות במקום עבודה, כאשר מקומות תעסוקה מסוימים נדרשים למנות ממוני בטיחות או יועצי בטיחות בהתאם למספר העובדים. על פי חוק ארגון הפיקוח על העבודה, בכל מפעל ייצור בו מועסקים מעל 25 עובדים, חלה חובה בהקמתה של ועדת בטיחות המורכבת מנציג העובדים ונציג המעסיק.

תקפידו על נאמן בטיחות במקום העבודה

נציג העובדים בועדת הבטיחות מכונה נאמן בטיחות ותפקידו המקצועי הוא לפקח על תחום הבטיחות והגיהות במקום העבודה, להעביר הדרכות בטיחות לעובדים, לקבוע נהלי בטיחות בהתאם לסוג ואופי העבודה ולייעץ לבעל העסק בכל הנוגע לתחום הבטיחות והגיהות. ברוב המקרים, מינויים של נאמני בטיחות נעשה מתוך עובדי המפעל, כאשר ההכשרה לתפקיד מצריכה השתלמות מקצועית בנושא. במסגרת קורס נאמני בטיחות בעבודה בו העובד רוכש את כל הידע המקצועי הנדרש והכלים המקצועיים הנדרשים לצורך מילוי תפקידו.

סמכויותיו וחובותיו של נאמן הבטיחות

מתוקף תפקידו, נאמן הבטיחות רשאי לעיין בכל דו"ח או מסמך הקשור באופן ישיר או עקיף לנושא הבטיחות והגיהות, ובתוך כך לקבל החלטות בנוגע לרכש של ציוד בטיחות כזה או אחר או כל ציוד אחר הנדרש לצרכי החלת כללי בטיחות אותם הוא נדרש לכתוב וליידע בהם את כלל העובדים. כמו כן, תפקידו של נאמן הבטיחות הוא לרכז את כל פעילותה של ועדת הבטיחות ואף לקבוע את סדר יומה, להאציל סמכויות בין חברי וחברות הוועדה ואף לפקח אחר פעילותו של כל חבר/ה בהקשר של תחום האחריות עליו הוא מופקד מטעם מהוועדה בהקשר של תחום הבטיחות והגיהות במקום העבודה.

חשיבותו של קורס נאמני בטיחות

תחום הבטיחות והגיהות במקום העבודה הוא תחום מקצועי רחב היקף החולש על מגוון רחב של תחומי אחריות שונים בכל הנוגע לבטיחות ובריאות העובדים. אי ידיעה של כללי הבטיחות השונים או היכרות כללית עם התחום, עלולים להוביל למצב בו אומנם נאמן בטיחות בעבודה אך הוא איננו ממלא את תפקידו בהתאם לתקנות הבטיחות הקבועים בחוקי העבודה השונים העוסקים באופן ישיר או עקיף בתחום הבטיחות והגיהות. לפיכך, קיימת חשיבות רבה להכשרתו של נאמן בטיחות במסגרת קורסי הכשרה ייעודים.

במסגרת קורס נאמני בטיחות נלמדים תכני לימוד שונים כגון: הנדסת אנוש (ארגונומיה), ניהול סיכונים, כללי בטיחות למקרי חירום שונים ונושאים נוספים.

H.B SAFETY – עוסקים ומתמחים בהכשרת נאמני בטיחות כבר למעלה מ-25 שנה

אנחנו בחברת ה.ב בטיחות, עוסקים ומתמחים בתחום הבטיחות והגיהות במקום העבודה כבר למעלה מ-25 שנה ובין היתר אנו מספקים פתרונות הכשרה והדרכה למטרות מינוי נאמני בטיחות במקום העבודה. כמו כן, אנו משמשים בתור יועצי בטיחות המפקחים על פעילותם נאמני הבטיחות וועדות הבטיחות השונות.

נאמן בטיחות בארגון

פרסומים נוספים

x

צור קשר

    דילוג לתוכן