דלג לתוכן דלג לפוטר

בטיחות בעבודה בזמן משבר הקורונה

נגיף הקורונה המלווה את חיינו כבר למעלה משנה, מכריח אותנו להתנהל ולהתנהג אחרת מכל מה שהכרנו בכל מקום ובכל נקודת זמן. השינויים בהרגלי החיים בעקבות הנגיף, באים לידי ביטוי גם במקומות העבודה של כל אחד ואחת מאיתנו, ולכן, הם משפיעים באופן ישיר גם על תחום הבטיחות והגיהות במקום העבודה.

בטיחות בעבודה בזמן משבר הקורונה – מה חשוב לדעת?

בטיחות בעבודה בזמן הקורונה מתייחסת גם לכל מה שנדרש לצורך שמירה על כללי בטיחות בימי שגרה וחירום וגם לכל ההנחיות והמגבלות הבריאותיות אשר הונהגו על ידי משרד הבריאות לצורך שמירה על בריאות העובדים בזמן המשבר. כפועל יוצא מכך, כל הדרכת בטיחות לה נדרשים עובדים חדשים ו/או קיימים, מתבצעת בעיקר במסגרת קיום הדרכות בזום, וזאת על מנת למנוע התקהלות של מספר כזה או אחר של עובדים במקום אחד.

האם ניתן לקיים כל הדרכת בטיחות מרחוק?

הדרכות בטיחות באמצעות הזום זהות באופיין לקיומן של ישיבות ופגישות עבודה מרחוק, ולכן, ברמה הטכנית ניתן לבצע כל הדרכת בטיחות מרחוק, לרבות, הדרכות בטיחות אש וכדומה. יחד עם זאת, הדרכות בטיחות בנוגע לביצוע עבודה באמצעות מכשור כזה או אחר, חייבות להתקיים במקום העבודה עצמו, כאשר ההדרכה מועברת על ידי יועץ הבטיחות ו/או הממונה על הבטיחות מטעם מקום העבודה, וזאת בהתאם להקפדה על שמירת מרחק ועטית מסיכות כירורגיות.

בריאות העובדים בזמן משבר קורונה

בהתאם להנחיות משרד הבריאות, על כל עובד המגיע למקום עבודתו, מוטלת האחריות למדידה יומית של טמפרטורת גופו וזאת עוד בטרם כניסתו למקום העבודה ותחילת עבודתו. כמו כן, על המעסיק מוטלת החובה לבצע רישום של כלל הבאים והיוצאים משערי מקום העבודה לאורך כל שעות הפעילות. פעולות אלו נועדו לצורך שמירה על בריאות העובדים והן הותאמו באופן פרטני לכל תחום עיסוק כזה או אחר. חשוב לציין שההקפדה על ההנחיות השונות היא באחריות המעסיק וזאת באמצעות הממונה לבטיחות וגיהות במקום העבודה ו/או באמצעות יועץ בטיחות חיצוני המספק למעסיק שירותי ייעוץ בכל הנוגע לשמירה על בריאות העובדים בהתאם להנחיות משרד הבריאות.

ומה בנוגע להימצאותם של עובדים בבידוד?

היבט מרכזי נוסף של ניהול סיכונים בתחום הבטיחות במקומות העבודה השונים בזמן משבר הקרונה, קשור להיעדרותם של עובדים לנוכח חובת הבידוד לה הם נדרשים במקרים והם נחשפו לחולה קורונה מאומת. במקרים אלו, מצבת העובדים פוחתת וקיים צורך בביצוע העבודה על ידי עובדים אחרים שאינם בהכרח מיומנים בביצוע העבודה לה הם נדרשים. במקרים אלו, חלה חובה על המעסיק להעברת הדרכת בטיחות מקיפה לעובד המחליף וזאת בטרם תחילת עבודתו בתפקיד הנדרש.

לסיכום, משבר הקורונה שינה באופן משמעותי את האופן בו הורגלנו להתנהג ולהתנהל במקום העבודה, והוא מחייב את כלל הממונים על הבטיחות לנקוט בכל האמצעים הנדרשים לצורך שמירה על בריאות העובדים.

פרסומים נוספים

x

צור קשר

    דילוג לתוכן