דלג לתוכן דלג לפוטר

איך לשמור על בטיחות העובדים בהסעה

על מנת לשמור על בטיחות העובדים, יש צורך שמעסיקים ייצרו ויקיימו סביבת מקום עבודה בטוחה. זה כולל אספקת ציוד בטיחות לעובדים, תחזוקת ציוד בטיחות, תיקון כשצריך ועוד. הציוד, ההוראות תקני הבטיחות צריכים להתאים לכל משימה שהם צפויים לעשות במהלך עבודתם.

בטיחות במקום העבודה היא באחריות המעסיק והעובד כאחד. מעסיקים אחראים לספק לעובדיהם סביבה בטוחה לעבודה על ידי היערכות לסכנות אפשריות, עמידה בכל תקני הבטיחות והכשרת עובדיהם לגבי סכנות במקום העבודה. אחריותו של עובד היא להיות מודע לכל תנאים לא בטוחים במקום העבודה, לדווח עליהם למעסיקו ולנקוט באמצעי הזהירות הדרושים לפני ביצוע מטלות הקשורות לעבודה. בין אם מדובר בחברת ניקיון, חברת הסעות או בכל חברה אחרת, תקני הבטיחות יעלו בקנה אחד עם ידיעת העובדים לגביהם. הנה כמה דגשים שאולי לא חשבתם עליהם:

בטיחות בעבודה ובנסיעה – על מה חשוב להקפיד?

עובדים צריכים תמיד לשמור על בטיחותם בעבודה על ידי לבישת ציוד מגן אישי מתאים כגון מסכות, כפפות, משקפי מגן וכו'. אם מדברים למשל על עובדים של חברת הסעות בכל הארץ, הנהגים צריכים לשים לב לתנאי הדרך שעלולים להוות סכנה.

כמו כן, הנהגים והעובדים צריכים לשים לב לכל מה שקשור למוסעים, בין אם מדבר בילדים או במבוגרים. כמו כן, עובדים צריכים גם להתרחק מגרמי מדרגות של אוטובוסים, שעלולים להיות חלקלקים. במקביל לכך, חברת הסעות מקצועית צריכה לדאוג לכך שהמוסעים גם הם יתרחקו מאזורים מסוכנים בכלי ההסעה במהלך הנסיעה.

החשיבות שבשמירה על הוראות בטיחות

למעסיקים חשוב לשמור על בטיחות העובדים שלהם, לא רק למענם אלא גם למען החברה באופן כללי. אם למשל ניקח את הדוגמה של חברת הסעות מקצועית, הנהגים חייבים להיות מנוסים מאוד כדי לא לסכן עוברי אורח תמימים ומוסעים.

יש לספק לעובדים הדרכת בטיחות וכל ציוד הכרחי כדי לבצע את עבודתם היטב, מאחר שתאונות קורות בדרכים רבות ושונות. הן יכולות לנבוע מתנאי עבודה לא בטוחים או מאזור עבודה לא בטוח בעסק, אך גם בעקבות אי-הישמעות להוראות ותקני בטיחות.

עובדים שמרגישים לא בטוחים – פחות פרודוקטיביים

חשוב לזכור כי, עובדים שמרגישים לא בטוחים בעבודה לא יכולים להתמקד במשימות שלהם ואולי לא יהיו פרודוקטיביים כפי שהם יכולים להיות. חשוב שחברות (חברת הסעות או חברות אחרות) ינקטו בצעדים כדי להבטיח שהעובדים ירגישו בטוחים ונוחים בעבודה. כדי לעשות זאת, חשוב להקפיד על:

  • הבטחת המתקן בעמידות אש, תאורת חירום ויציאות חירום.
  • ביצוע ביקורות בטיחות תכופות.
  • הדרכת עובדים למדיניות הבטיחות של החברה.
  • עריכת תרגילי כיבוי אש ורגילים כדי להישאר ערוכים למקרה חירום.

הקפידו לפעול לפי הוראות הבטיחות, בין אם אתם חברת הסעות או חברת ניקיון, הובלה או כל חברה אחרת. בסופו של דבר, זה מתרגם להצלת חיי אדם.

פרסומים נוספים

x

צור קשר

    דילוג לתוכן