דלג לתוכןדלג לפוטר

איך בוחרים יועץ בטיחות מקצועי?

מיהו יועץ בטיחות בעבודה? מהי החשיבות הנלווית להעסקתו וכיצד תוכלו לבחור יועץ בטיחות מקצועי? על כך ועוד במאמר שלפניכם.

תחום הבטיחות והגיהות במקום העבודה נמצא אומנם באחריותו המלאה של המעסיק, אך האחריות בפועל מוטלת על ממונה הבטיחות במקום העבודה ו/או יועץ הבטיחות. בשני המקרים, מדובר בתפקיד מקצועי האמון בין היתר על בניית תכנית בטיחות המותאמת לדרישות התקן וצרכי הבטיחות במקום העבודה, וזאת בנוסף לבניית תוכניות הדרכה לעובדים, בניית תוכנית בטיחות למצבי חירום, תחקור תאונות עבודה ועוד.

מה ההבדל בין יועץ בטיחות לממונה בטיחות?

ממונה בטיחות במקום העבודה הוא למעשה תפקיד ביצועי המחויב על פי חוק בכל מקומות העבודה בהם מועסקים מעל 50 עובדים ו/או 100 עובדים בסקטורים מסוימים. האדם הממונה לתפקיד זה חייב לעבור הסכמה מקצועית לצורך כך, כאשר ברוב המקרים מדובר בעובד/ת המכיר היטב את מקום העבודה שלגביו הוא מתמנה לתפקיד. מנגד, יועץ בטיחות בעבודה הוא יועץ חיצוני הנשכר על ידי המעסיק לצורך בניית תכנית בטיחות וכדומה ו/או לצרכי פיקוח עליון על הממונה בטיחות במקום העבודה. חשוב לציין ששכירת שירותיו של היועץ איננה מעוגנת בחוקי העבודה במדינת ישראל, אך היא בהחלט מומלצת לכלל מקומות העבודה, לרבות אילו אשר אינם מחויבים בשירותי של הממונה בטיחות. הבדל נוסף בין ממונה בטיחות בעבודה ליועץ בטיחות הוא היקף ההכשרה המקצועית שלהם, כאשר יועץ בטיחות הוא מהנדס בטיחות ו/או ממונה בטיחות בעל וותק תעסוקתי רב שנים בתפקיד.

מה תפקידו המקצועי של יועץ בטיחות בעבודה?

יועץ בטיחות בעבודה אחראי על מגוון רחב של נושאים הקשורים באופן ישיר ועקיף לתחום הבטיחות והגיהות במקום העבודה, החל מבניית תכנית בטיחות המותאמת לאופי וסוג העבודה המתבצעת במקומות העבודה השונים, דרך בניית תכנית בטיחות למצבי חירום ועד קביעת מדיניות בכל הנוגע לשמירה על בריאות העובדים והעברת הדרכות לכלל עובדי המקום. פעולות אלו ונוספות מיושמות על ידי יועץ הבטיחות בהתאם לממצאי סקר סיכונים אותו הוא מקיים מייד עם שכירת שירותיו על ידי המעסיק ו/או על ידי הממונה בטיחות במקום העבודה.

מספר טיפים מעשיים לבחירת יועץ בטיחות מקצועי

בשל חשיבותו של תחום הבטיחות וגיהות בעבודה, קיים הכרח בבחירת שירותי ייעוץ בטיחות המוענקים על ידי חברות ייעוץ מנוסות ומקצועיות המעבירות הדרכות בטיחות בנושא, כאשר בין יתר הפרמטרים הנלווים לבחירת שירותי הייעוץ בתחום הבטיחות תוכלו למצוא:

  • ניסיון מקצועי ושנות וותק תעסוקתי כמהנדס בטיחות ו/או כמומחה בטיחות במקום העבודה
  • היקף תחומי האחריות המוצעים לכם במסגרת שירותי הייעוץ
  • היכרות מקדימה עם תחום העיסוק הרלוונטי עבורכם
  • היקף שירותי הייעוץ המוצעים לכם על ידי היועץ
  • אופן העברת ההדרכות המקצועיות על ידי היועץ לציבור העובדים

וכמובן, הרזומה המקצועי העומד לרשות היועץ בתחום.

יועץ בטיחות מקצועי

פרסומים נוספים

x

צור קשר

    דילוג לתוכן