דלג לתוכןדלג לפוטר

קורס עבודה בגובה – מה צריך לדעת?

כחלק מהתקנות של משרד התמ"ת על אדם המעוניין לעבוד החל מגובה של 2 מטר ומעלה לעבור קורס עבודה בגובה על ידי מכללות ובתי ספר המעבירים את קורסים אלו על ידי מדריכים מנוסים אשר הוכשרו על ידי משרד התמ"ת להעביר את קורסים אלו לעובדים.

כיום, לאור הנתונים המדאיגים של פציעות בעבודה בעיקר בקרב פועלים העובדים בגובה, הנושא הוא חשוב יותר וכל קבלן או מנהל עבודה חייב לדאוג כי העובדים תחתיו יעברו את קורסים אלו מידי תקופה מסוימת וגם יעברו רענונים שיבטיחו להם עבודה בטיחותית ושישובו בשלום לביתם בתום יום העבודה.

למידע נוסף אודות הדרכת עבודה בגובה

מי צריך לעבור קורס לעבודה בגובה?

התשובה היא – כל אדם העובד בגובה של מעל 2 מטר ועלול לסכן את חייו במהלך עבודתו. עובדים אלו יכולים להיות מתחומים שונים בתעשייה, בין אם מדובר בפועלי בניין, מדבירים, עובדים המנקים חלונות בגובה, עובדים המבצעים עבודות חשמל, חיפויים, ציירים המציירים על קירות ובכלל.

עבודה בגובה יכולה במספר תחומי עבודה בגובה:

  • עבודה על גבי סולמות עבודה.
  • עבודה על משטחי עבודה.
  • עבודה על קונסטרוקציות וגגות.
  • עבודה על פיגומים עצמאיים או ניידים.
  • עבודה על במות הרמה ועל סלי הרמה.
  • עבודה במקום מוקף ובכל מקום בו ניתן ליפול מגובה של 2 מטר ומעלה.

מעבר לכך, על העובדים בגובה להחזיק ברשותם ציוד אישי שיגן עליהם בעת עבודתם אשר מתאים לעבודה בגובה כמו – רתמת בטיחות, קסדות ועוד אמצעי בטיחות שונים כפי שנקבע בתקנות עבודה בגובה.
ציוד זה מגן על העובדים, כך שעליהם לבצע בו שימוש נכון, שהרי שימוש שאינו נכון במיוחד זה יכול להביא חלילה לידי נפילות, פציעות ובמקרים מסוימים גם לחלילה מוות.

את הדרכות אלו מחויבים לעבור עובדים אחת לשנתיים ולקבל רישיון מיוחד לעבודה בגובה. את רישיון זה מחויב להחזיק כל עובד בגובה בכיסו, שהרי יש לא מעט פקחים המסתובבים באתרי בנייה ודורשים מעובדי להציג את רישיון זה. במידה ועובד אינו מחזיק ברישיון שכזה, לא רק שהוא מסכן את חייו, אלה עובד שלא כחוק.

פרסומים נוספים

x

צור קשר

    דילוג לתוכן