דלג לתוכןדלג לפוטר

ממונה בטיחות להתנהגות בשעת חירום

ממונה בטיחות בעבודה הוא בעל תפקיד שחייב להימצא בכל ארגון או חברה. מדובר בתפקיד חשוב מאד שבזמן חירום או סכנה עשוי אפילו להציל חיים. ממונה הבטיחות אחראי על כל הנושא של חירום, התנהגות בשעת סכנה ופינוי מהבניין בעת הצורך.

הוא זה שבונה ומעביר הדרכות לעובדים, הוא זה שמפרסם את הנחיות הבטיחות והביטחון הן עבור עובדים מיוחדים והן עבור כלל העוברים והשבים בבניין. ההנחיות של ממונה הבטיחות חלות בדרך כלל על כל הנוכחים במקום ללא יוצא מן הכלל וללא קשר לתפקידם בחברה או בארגון.

ממונה בטיחות עבור התנהגות בשעת חירום

על מנת לעבוד בתור ממונה בטיחות בעבודה צריך לדעת לא מעט על התנהגות בשעת חירום, על פרסום הנחיות פינוי מהבניין וצריך לעבוד בשיתוף פעולה רצוף עם כוחות הביטחון – משטרה, לוחמי האש ומגן דוד אדום. מדי פעם, לפחות אחת לחצי שנה באחריותו של ממונה הבטיחות לבצע תרגיל עבור עובדי הבניין על מנת לוודא שהם בקיאים בנהלים ויודעים מה לעשות ואיך להתנהג אם חלילה, יקרה מצב חירום אמיתי.

דבר נוסף שבאחריותו של ממונה הבטיחות הוא הדרכה בנוגע לעבודות או משימות מיוחדות – התנהלות במחסנים או מרכזים לוגיסטיים, עבודה שוטפת בקרבת מלגזה או מכולות, הנחיות לעבודה בגובה עבור מי מהעובדים שזה רלוונטי עבורו, השתלמות בנושא חומרים מסוכנים במידה ויש בהם שימוש בחברה וכמובן הנחיות עבודה בסביבת חשמל והדרכה הקשורה בארגונומיה נכונה עבור מי שיושב במשרד ועובד במשך שעות ארוכות מול מסך המחשב. מכאן קל להבין את החשיבות שיש למי שמתפקד בארגון בתור ממונה בטיחות.

זו הסיבה שלא כל אחד יכול להיות ממונה בטיחות ובדרך כלל איש מקצוע זה יהיה בעל רקע וידע עשירים בתחומי ההתנהלות בעת חירום או שיהיה יוצא כוחות הביטחון. ה.ב בטיחות מתמחה בהסמכת ממוני בטיחות בעבודה ומבצעת השתלמויות, הכשרות וגם הדרכות בטיחות שונות. זאת על מנת לוודא שהם בעצמם מעודכנים בכל הנהלים וכך יעבירו לעובדים שלהם את התקנות העדכניות ביותר הקשורות בהתנהלות בשעת שריפה, רעידת אדמה או כל מצב חירום אחר.

ממונה בטיחות

פרסומים נוספים

x

צור קשר

    דילוג לתוכן