דלג לתוכן דלג לפוטר

ממונה בטיחות בעבודה – סוגי תפקידים

ממונה בטיחות בעבודה הוא תפקיד שחייב להימצא בכל חברה או ארגון. למי שמאייש תפקיד זה יש לא מעט תפקידים וסמכויות ובאופן כללי ניתן לומר שעל כתפיו מוטלת האחריות לקביעת נהלים הקשורים לתפקוד הנוכחים בחברה בשעת חירום – שריפה, רעידת אדמה, מלחמה או כל צורך להגיע למרחבים מוגנים, לרדת למקלטים או לצאת החוצה אל שטח פתוח. עבור כל אחד מסוגי פינוי אלה יש צורך ללמוד ולהשתלם בנושאים אחרים וכך לתת את המענה המושלם והמקיף ביותר.

ישנם ממוני בטיחות בעבודה אשר באחריותם כל התפקידים שהוזכרו. ישנם כאלה אשר אמונים על שלומם של אנשים ועובדים בבניין אחד, ללא קשר באיזו חברה או באיזה ארגון הם עובדים. במידה והם אחראים על קביעת פעולות שיש לבצע ולעשות בשעת חירום – עליהם להפיץ את הנהלים האלה, לכנס הדרכות והנחיות לכל מי שאלה רלוונטיים אליו ולתלות את מפות הפינוי בכל קומה. מפעם לפעם עליהם לוודא שכל עובדי הבניין אכן יודעים בדיוק מה עליהם לעשות בשעות חירום ולאן עליהם ללכת מכל מיקום בבניין.

אילו סוגים של ממונה בטיחות קיימים?

הסוגים השונים של תפקידי ממונה הבטיחות נבדלים זה מזה במיקום שבו עובד הממונה. הרי יש הבדל מהותי בין עיסוק בנהלי התנהגות בשעת חירום אם מדובר בבניין משרדים לבין מפעל או מתקן תעשייתי. ישנם ממוני בטיחות שלא עוסקים, לדוגמא בתחום של כיבוי אש או לא עומדים בקשר רציף עם רשויות הכבאות וההצלה ולכן אם עליהם לדעת גם את התחום הזה עליהם לעבור השתלמות או הכשרה נפרדת. הם צריכים ללמוד אודות השימוש במטף, להבין כיצד יש להתנהג בעת שריפה וכמובן להנחות את כל עובדי החברה בהנחיות אלה.

למידע נוסף אודות הדרכות בטיחות אש

חשוב מאד לדעת מה ההכשרות והסמכויות של ממונה הבטיחות על מנת לבחון את האפשרות של השתלמויות נפרדות עבורו או של העסקת ממונה בטיחות נוסף שיש לו את ההכשרות המשלימות. בנוסף, חשוב להתאים את הידע שיש ברשותו של ממונה הבטיחות למיקום הספציפי של החברה על מנת שהוא יוכל לתת את המענה הטוב והמתאים ביותר.

לפרטים נוספים אודות ממונה בטיחות בעבודה צרו קשר עם חברת ה.ב בטיחות

ממונה בטיחות בעבודה

פרסומים נוספים

x

צור קשר

    דילוג לתוכן