דלג לתוכןדלג לפוטר

הדרכות בטיחות באש במקום העבודה

הידעתם שבכל 15 דקות בממוצע פורצת שריפה או דליקה ברחבי ישראל? הידעתם ששליש מהדליקות הפורצות מדי יום בישראל מתרחשות במבני מגורים, ציבור או תעשייה? ועם כאלו עובדות ונתונים זה הזמן לדעת הכול על הדרכות בטיחות אש.

מהן הדרכות בטיחות באש?

הדרכות בטיחות באש הן הדרכות מקצועיות המועברות על ידי חברת הדרכה בה מועסקים אנשי מקצוע המחזיקים בתעודת ממונה בטיחות אש. הדרכות אלו מיועדות לצרכי קבלת מידע בכל הנוגע לטיפול הראשוני בדליקות הפורצות במבני ציבור, תעשייה או מגורים, כאשר הטיפול הראשוני בדליקה יכול (בחלק גדול מהמקרים) למנוע נזקים בלתי הפיכים לתשתיות המבנה ואף להציל חיים.

הדרכות בטיחות באש – למי הן מיועדות?

הדרכות בטיחות באש המועבדת על ידי חברת הדרכה מקצועית באמצעות יועץ בטיחות אש, מיועדות לבעלי מבנים מסחריים, חברות אחזקת מבנים, וועדי בתים, בעלי מפעלים, בעלי מחסנים לוגיסטיים ולמעשה לכל אחד ואחת מביניכם המועסק בתוך מבנים כאלו ואחרים.

מהם הנושאים המועברים במסגרת ההדרכה?

הדרכות בטיחות באש נועדו בראש ובראשונה לתת מענה מקצועי בכל הנוגע לסיכוני האש במקום העבודה או המגורים, כאשר נושאי ההדרכה השונים מלמדים את המשתתפים בהדרכה כיצד יש להתמודד עם שריפות ודליקות מכל סוג ובכל היקף.

בין יתר הנושאים המועברים בהדרכות בטיחות אש תוכלו למצוא:

  • מידע כללי אודות סיכוני אש, דליקות ושריפות בישראל – מלווה בלימוד מושגי יסוד בבטיחות
  • כללי התנהגות בזמן שריפה או דליקה
  • הכירות עם הגורמים השונים העלולים להוביל לדליקה או שריפה ודרכי מניעתה באמצעות יישום הוראות בטיחות שונות
  • היכרות עם סוגי הדליקות השונות ואופי החום והעשן המאפיין כל אחת מהן
  • היכרות עם מערכות לגילוי וכיבוי אש ואופן הפעלתן בזמן אמת
  • שיטות כיבוי אש כאמצעי טיפול ראשוני
  • בטיחות בחשמל ומניעת שריפות ודליקות כתוצאה מקצר חשמלי וכדומה

כמו כן, בחלק מהדרכות בטיחות באש, משולב תרגיל המדמה תפקוד משתתפי ההדרכה בזמן איתור וגילוי שריפה.

הדרכות בטיחות באש במקום העבודה

על פי חוקי הבטיחות והגהות המונהגים במקום העבודה, בכל מקום עבודה המעסיק מעל מספר מסוימים של עובדים, חייבת להתקיים הדרכה תקופתית בתחומי בטיחות שונים, לרבות, הדרכות בטיחות באש. במקומות עבודה מסוימים, אחד מעובדי המקום מאייש את תפקידו של ממונה בטיחות האש והוא זה האחראי להעברתן של הדרכות כיבוי אש ליתר העובדים.

בכל מקומות העבודה בהן לא מועסק ממונה בטיחות אש, קיים הכרח לקיומן של הדרכות בטיחות באש על ידי חברות הדרכה חיצוניות המספקות את השירות לכלל מקומות העבודה במשק הישראלי. מקומות עבודה תעשייתיים הינם מקומות בהם סיכוני האש גדולים יותר ולכן קיימת חובה חוקתית אך גם מוסרית מטעם בעלי המפעל לקיומן של הדרכות בטיחות באש לעובדים.

יחד עם זאת, חשוב לציין ולהדגיש שגם בעלי משרדים מחויבים בקיומן של הדרכות בטיחות באש וזאת מכיוון שדליקה או שריפה עלולה לפרוץ בכל רגע נתון כתוצאה מקצר חשמלי או כל גורם סיכון אחר ולכן מומלץ שכלל עובדי המשרד ידעו כיצד לפעול בזמן דליקה ויתרה מכך-כיצד להימנע מראש מדליקות ושריפות באמצעות יישום כללי בטיחות פשוטים ברמה היומיומית.

הדרכות בטיחות באש

פרסומים נוספים

x

צור קשר

    דילוג לתוכן