דלג לתוכןדלג לפוטר

דגשים לבטיחות בעבודה

מקום העבודה מהווה סוג של בית שני עבור אנשים רבים אשר מבלים שעות רבות במקום עבודתם על מנת להביא פרנסה לביתם. דבר זה, מצריך מבעלי החברה ומעסיקים לשים דגש רב על בטיחות העובדים, כך שבסוף כל יום כולם יחזרו בריאים ושלמים לביתם. כיום, נראה כי מדינת ישראל עושה רבות בנושא ומחייבת בעלי עסקים רבים למנות ממונה בטיחות ומפקחים מטעם המדינה אשר יפקחו כי אכן עובדי החברה או המפעל יעבדו בצורה בטיחותית על פי הכללים שנקבעו בחוק. המקומות אשר זקוקים לידע ולפיקוח הם: במגוון תעשיות שונות, בענף בבנייה, החקלאות, ובכן באופן כללי לציבור הרחב.

כמה דגשים שיסייעו לכם לשמור על בטיחות העובדים:

הגברת מודעות בקרב העובדים בחברה

בטיחות העובדים מתחילה במודעות. ככל שתתמידו לדבר על הנושא עם העובדים בכל הזדמנות שהיא, כך סביר להניח שפעולת המניעה שהיה הרבה יותר אפקטיבית. תפקיד זה מוטל על בעלי החברה ועל המנהלים בארגון וישנם מקומות שאך הם נדרשים לעבור הסמכות וחפיפות טרם שימוש בחומרים או בציוד חדש. ככל שהמנהלים בארגון יתייחסו לנושא יותר ברצינות ויקדישו זמן לנושא, כך העובדים ייקחו זאת יותר לתשומת ליבם.

שימוש באביזרים בטיחותיים בארגון

כאשר מדברים על אביזרים בטיחותיים, למעשה מדברים גם על אביזרים וכלים איתם מבצעים העובדים עבודות ביום יום וגם על אביזרים שיכולים לגרום לנזקים עתידיים. לכן, חשוב לאבזר את העובדים בציוד מגן המיועד למנוע מהם נפילות או ספיגת מכות וחתכים כמו למשל – משקפי מגן בעבודות קרינה, סרבלים, כפפות, כובעים, ביגוד מתאים ועוד. לנזקים לטווח ארוך יותר, כדאי לצייד את העובדים בריהוט ארגונומי אשר יגן עליהם מפגיעות רפואיות לטווח ארוך כמו – כסאות ארגונומיים, שולחנות, ציוד למחשב, הדום לרגליים ועוד. בארגונים מסוימים, יש צורך גם להקצות גם אמצעי גיהות אישיים ולהקפיד על בטיחות וגיהות בעבודה במשרדים ועל ביצוע בדיקות רפואיות לעובדים.

בדיקות תקופתיות כאמצעי הגנה לעובדים

כיום, יש צורך לבצע בדיקות מקיפות סביבתיות במקומות עבודה וזאת על פי החוק. בדיקות אלו תקפות לכל סוג עבודה ויש לבצע אותן אחת למספר חודשים, אך יש מקומות עבודה בהם יש צורך לבצע את בדיקות אלו בתדירות גבוהה יותר.

קורס ממונה בטיחות

פרסומים נוספים

x

צור קשר

    דילוג לתוכן