דלג לתוכןדלג לפוטר

איך לבחור נכון ממונה בטיחות?

התפקיד של ממונה בטיחות בעבודה או בחברה הוא תפקיד חשוב מאד שיש לו אחריות רבה במיוחד. במקרים שבהם קורה, חלילה, מקרה חירום כלשהו – הוא מקרה מבחן להנחיותיו ולתפקודו של ממונה הבטיחות ולכן כאשר מחפשים מי יאייש את התפקיד הזה צריך להקדיש לכך לא מעט זמן ומחשבה.

ישנם כמה וכמה קריטריונים שכדאי וחשוב לבדוק עוד בטרם ההזמנה מועמד זה או אחר לראיון. צריך לזכור כל הזמן שבשורה התחתונה – יהיה אמון אדם זה על חיי אדם בחברה או בארגון.

הדבר הראשון שצריך להדוק ולבחון הוא ההכשרה וההשכלה של המועמד. האם הוא עבר השתלמויות, קורס או לימודי ממונה בטיחות המחייבים אותו על פי החוק על מנת לתפקד בתור ממונה בטיחות. מכיוון שנהלים ותקנות אלה יכולים להשתנות מדי פעם, כדאי לוודא שממונה בטיחות עדיין מבצע השתלמויות על מנת להישאר מעודכן ולהיות תמיד עם האצבע על הדופק. כך יוכל להנחות את העבדים שתחת אחריותו בנהלים העדכניים ביותר, נהלים שיש בכוחם להציל חיי אדם.

בחירה נכונה של ממונה בטיחות

לאחר שנבדקו נתוני הלימודים וההכשרה המקצועית של המועמד – אפשר לבחון את הניסיון המעשי שצבר לאורך הזמן – אילו תפקידים מילא, מה היו תחומי האחריות שלו, באיזו מסגרת ביצע את התפקיד ומה היו העקרונות שהנחו אותו בעבודתו. ניתן להתרשם מנהלים שקבע, אנשי מקצוע שאיתם עבד, בכפיפות אליהם או בניהול שלהם.

יש הבדל בין עבודה כממונה בטיחות בבניין משרדים או חברת היי טק לבין ממונה בטיחות במפעל או מתקן של התעשייה. על מנת להשלים את התמונה ניתן להתרשם מהשקפת העולם של ממונה הבטיחות, לשלום אודות סדר העדיפויות שלו, דרך פעולה והעבודה שלו וכמובן יחסי האנוש, הכימיה איתו התקשורת המילולית והבינאישית שהוא משדר.

כאשר משקללים ביחד את כל הנתונים האלה קל יותר לקבל את ההחלטה האם ממונה הבטיחות שהגיש מועמדות לתפקיד אכן ימלא את התפקיד בצורה טובה ומקצועית או שכדאי להמשיך בחיפושים ולראיין עוד כמה מועמדים. עם הזמן יגיע המועמד המושלם שיתאים בדיוק לכל הדרישות.

ראה גם: שירותי ממונה בטיחות בעבודה

ממונה בטיחות

פרסומים נוספים

x

צור קשר

    דילוג לתוכן